Posted on: 08.01.2015 17:56
Първи пост със снимки от пътуването до Венеция...
Както всички, които някога са ходили във Венеция знаят, площад Сан Марко и Дворецът на дожите са неизбежни...
Нещо, което не знаех до това си посещение (добре е човек да чете табелите, които са наслагани тук-там :)) е, че Дожът е бил изборен и процедурата за избирането му е била изключително сложна. След като веднъж е избран, дожът става "затворник" на града. Той живее и работи изцяло в двореца, което понякога е означавало да се премести от много по-разкошните си лични палати там. Освен това е било нужно да иска специално разрешение за да напусне града за повече от ден.
Понеже дворецът на дожите е труден за снимане - тъмно, много хора и т.н., а и е заснеман професионално няколко хиляди пъти, ще огранича фотографското си самолюбие до 5 кадъра:
| Дворецът на дожите 01 |
---|
следва, т.нар. Златно стълбище. Интересното, което не се вижда на доста от снимките е, че мраморните подпори, които крепят парапетите са от различен мрамор. Всяка от тях е различна...
| Дворецът на дожите 02 |
---|
Най-голямата зала в Двореца. С размери от 53х25м към момента на построяването е била най-голямата в Европа. Фреските и картините по стените са с повече детайли и сюжети от колкото човек би могъл да си представи. Прочее - битката при Лепанто е една от основните теми в целия Дворец.
| Дворецът на дожите 03 |
---|
Стълбището на гигантите
| Дворецът на дожите 04 |
---|
и едно късно следобедно слънце, което надничаше през колонадата на фасадата
| Дворецът на дожите 05 |
---|
Дворецът на дожите е залепен за базиликата Сан Марко. Базиликата е малка (в сравнение със Света София например), но византийското влияние в нея е много осезаемо, както в ранните стенописи (все още видими на няколко места), така и по мозайките по пода.
| Сан Марко 1 |
---|
Когато преди години (18, ако не бъркам сметките) за първи път посетих Венеция и базиликата имаше толкова много хора, че изобщо не бях забелязал подовите мозайки, а те са изключително впечатляващи. Тук също е снимано между множеството хора, които ходят през храма, но се вижда повече... За съжаление, централната част на базиликата е покрита с килими (вероятно, за да могат молещите се да коленичат), което напълно скрива пода там...
| Сан Марко 2 |
---|
Средства не са били жалени на никакъв етап от строежа и декорацията на катедралата. Смесицата от източно и западно влияние, обаче е доста интересна...
| Сан Марко 3 |
---|
| Сан Марко 4 |
---|
И последно, но не и по важност - Qvadriga Marciana или квадригата на Св. Марк - през 1204 Енрико Дандоло (додж по това време) изпраща четирите бронзови коня като част от плячката, събрана от четвъртия кръстоносен поход от Константинопол. Конете са били на хиподрума там, като са правени много по-рано - датировката им е спорна, като се колебае между 4 в. пр. н. е. и 4 в., като най-вероятно са отляти около 2 в. За целите на транспорта главите им са били отрязани, а после, за да прикрият следите от рязането са им отлели хамути, които са видими на вратовете. На снимката е оригиналната квадрига, прибрана под един от куполите на базиликата, а на фасадата има реплика на същата, инсталирана през 70те години на 20ти век.
| Сан Марко 5 |
---|
Два кадъра към площад Сан Марко...
| Площад Сан Марко 1 |
---|
| Площад Сан Марко 2 |
---|
и поглед към площада от новата Квадрига
| Площад Сан Марко 3 |
---|
и последно - три кадъра от самия площад през нощта:
| Площад Сан Марко 4 |
---|
| Площад Сан Марко 5 |
---|
| Площад Сан Марко 6 |
---|
Интересното е, че от вътре Сан Марко изглежда по-малък от колкото отвън. Причината е в многократните достроявания, не всички от които са достъпни за туристи. Куполите на базиликата в началото са били доста по-ниски, с пропорция, типична за източните църкви. В последствие (през 14ти и 15ти век), са били изградени куполи над съществуващите (с приблизителна височина около 6м), така че посетителите виждат вътрешната страна на старите куполи, а отвън се виждат високите нови...
|
|